Тема: « Повага до
старших»
Мета: розширити знання учнів про дорогих
людей — маму, тата, бабусь і дідусів; прищеплювати почуття милосердя, уважність
до старших людей; виховувати доброзичливе ставлення до людей похилого віку.
Обладнання: картки з індивідуальними
завданнями; прислів’я; легенди.
Хід заняття
І.Організаційна
частина.
ІІ.Основна
частина.
1.
виставка родовідних дерев
2.
Робота за картками
Картка
Шкідник
накоїв тут біди:
Слова
розсипав, а ти збери!
Бусяба
________________________
Ачкону
_______________________
Ботьак________________________
Саесрт________________________
Сідудь________________________
Дькодя________________________
Амма__________________________
Аіткт__________________________
Абрт__________________________
1.
Читання вірша вчителем
ШАНУЙ
— Любі
діти,— каже мати,—
Треба
старших шанувати! —
То
дасть Господь всього світа Вам прожити довгі літа.
Час
минає тихо, звільна,
З ним
— дитинство неспокійне,
2.
Бесіда за змістом вірша
— Тема
сьогоднішнього заняття— шанобливе ставлення до старших.
—
«Шануй батька й матір свою» — це одна з найголовніших заповідей людського
життя, а почуття вдячності — одна з найшляхетніших рис характеру. Про це
нагадує нам Конституція, визначаючи піклування про стареньких батьків, дідусів
і бабусь обов’язком дорослих дітей і онуків. Ось який Закон про спокійну
старість склали діти однієї зі шкіл.
•
Поважай старших. Не смійся над старістю.
• Не
вступай у суперечку зі старшими людьми.
• Не
залишай старшу рідну людину самотньою.
•
Завжди знайди час поговорити з бабусею і дідусем.
• Не
сідай до столу першим. Запроси спочатку старших.
•
Прислухайся до порад старших. Дякуй за них.
• Будь
уважним. Не вмикай голосно музику, не галасуй, коли хтось удома хворий.
•
Обов’язково привітай рідних зі святом чи днем народження.
2.
Метод «Мікрофон»
—
Діти, а які правила ви б ще додали?
СТАРШИХ
Оглянешся
сюди-туди,
Кожен
з вас вже старцем буде, Старість — то не радість, діти, — Много треба
натерпіти, Много думать, працювати, Треба старших поважати.
ЛЕГЕНДА
ПРО БАТЬКА В одній із країн у минулому був звичай, що коли людина старіла, її
викидали у прірву, щоб не їла задарма харчів. Та надто любив син батька, щоб
так учинити. Отож, він поселив свого батька на горищі, куди завжди приносив
їжу. Та настав у тій країні неврожай. Голод панував серед людей. Бачить батько,
що син чимось заклопотаний, зажурений. От він і питає сина: «Що ж ти, любий
сину, такий засмучений, що трапилось у тебе? Ти весь почорнів, напевно від горя
якогось?» Розповів син про своє нещастя та й про те, що нічим засіяти поле. А
батько порадив: «Зніми снопи з хати, якими вона накрита, та й обмолоти ще раз.
Зібраним зерном засій землю». Слухняний син учинив саме так, як йому велів
батько. І вродило збіжжя у них, як ні у кого. Дійшли чутки і до царя про добрий
урожай на полі того чоловіка. Закликав він його до себе та й питає: «Хто навчив
тебе такої мудрості?» Нікуди було діватися тому чоловікові. Розповів цареві всю
правду. З того часу старі батьки доживали зі своїми дітьми до старості у шані й
повазі.
Словесне
малювання за змістом легенди
—
Діти, запам’ятайте:
• Без
добрих справ немає доброго імені.
•
Добрі справи красять людину.
•
Слово — ранить, слово — лікує.
•
Добрі діти їдять кашу, а злії — серце й душу нашу.
•
Добрі діти на ноги поставлять, а лихі з ніг звалять.
— Тож
намагайтеся бути слухняними, вихованими дітьми, турбуйтеся про своїх дідусів і
бабусь і не завдавайте їм прикрощів.
Робота
в групах
I
група
Якими
словами можна звернутися до бабусі? Запишіть їх на аркуші паперу.
II
група
Запишіть
слова, якими ви хотіли би назвати свого батька.
III
група
Запишіть
слова, якими ви б називали свою маму.
Творча робота. Гра «Хто уважний і кмітливий?»
—
Складіть слова за темою «Сім’я» з поданих букв.
Я, р,
д, о, с, и, і, б, т, а, н, м. (Син, брат, мати, сім’я, діти)
ІІІ.Підсумок
заняття
Пам’ятайте:
дім, у якому немає прихистку для бабусь чи дідусів, нагадує казарму
божевільних. Тож ніколи не забувайте про найстарших членів родини!
Пригадати
певну історію із власного досвіду, пов’язану з бабусею.
Немає коментарів:
Дописати коментар