середу, 8 листопада 2017 р.

Тема: «Чарівне перетворення»

Тема: «Чарівне перетворення»
Мета: навчити дітей малювати метелика на основі власних уявлень,вчити передавати правильне будова метелики, малювати візерунки різними методами - вливання кольору в колір, використання геометричних фігур, монотипией; розвивати дрібну моторику рук, уяву, почуття кольору, інтерес до творчої діяльності;виховувати естетичні почуття, самостійність, акуратність, вміння давати оцінку своїм роботам і роботам інших, позитивне ставлення до всього живого.
Обладнання: ілюстрації із зображенням метеликів, заготовки з паперу силуетів метеликів, , акварель, палітри, кисті з м'яким ворсом, баночки для води, паперові серветки.
Хід заняття
І.Організаційна частина.
Діти, сьогодні я вам розповім одну цікаву історію
В одному чудовому саду жила-була гусінь. Щоранку вона прокидалася і дивилася на себе в крапельку роси, як у дзеркало. Яке віддзеркалення вона бачила в крапельці? Звичайно, негарне. Гусениця дуже засмучувалася своєї некрасивості, сідала на край листочка і гірко плакала.
Але одного разу повз пробігав павучок. Шкода стало павучки сусідку. І він вирішив їй допомогти. Сплів із срібних ниток покривало, щоб приховати її від сторонніх очей. Загорнулася в нього гусениця і заснула.

Дізналася чарівниця - Весна про це, вона доторкнулась чарівною паличкою до кокону, і гусениця прокинулася від сну.
- «Ах, яка красива метелик, які прекрасні у неї крильця!» - навперебій щебетали птахи.
Озирнулася гусениця, але навколо не було нікого, крім неї. Це вона перетворилася в прекрасну метелика.
Педагог показує метелика і від її особи читає вірш.
«Метелик»
Ти прав. Одним повітряним очертаньем
Я так мила.
Весь оксамит мій з його живим миганьем -
Лише два крила.
Не питай: звідки з'явилася?
Куди поспішаю?
Тут на квітку я опустилася легкий
І ось - дихаю.
Надовго, без мети, без усилья.
Дихати хочу?
Ось, ось зараз, блиснувши, раскину крила
Й полечу.
Автор: А. А. Фет
ІІ.Основна частина
- Красу метеликам надають їх ошатні крила. У кожній метелики на крилах свій неповторний візерунок.
(Розглядання зразків розписаних метеликів).
- З яких елементів складається візерунок кожної метелики? (кільця, круги, ромби, точки, прямі і хвилясті лінії).
- Які фарби використані в розпису: тьмяне або яскраві? (яскраві)

- Давайте ми сьогодні на кілька хвилин станемо чарівниками і допоможемо нещасним гусеницях перетворитися в прекрасних метеликів - подружок для нашого метелика. У нас є метелики, а ми зробимо їх крильця яскравими і красивими. Нам допоможуть чарівні фарби.
Крила будемо розписувати різними способами.

1 спосіб: пензликом з фарбою ми поставимо на крилах з одного боку метелики різнокольорові плями. Потім акуратно складемо крильця і придавим долонькою. Ця техніка називається «Монотипія».
(Пояснення супроводжується показом)
2 спосіб: спочатку нанесемо на одне крило фарбу, наприклад, червоно кольору. Потім, поки фарба не висохла, наллємо в неї фарбу жовтого кольору, потім зеленого і т. д. Цей прийом називається «Вливання». Фарби повинні влитися один в одного і перемішатися. Для цього потрібно брати трохи більше, ніж необхідно води та фарби на пензель. Не забуваємо, що після кожної фарби потрібно промивати пензлик. По черзі розмальовуємо всі крила, пам'ятаючи про правило симетрії.
(Пояснення супроводжується показом)
3 спосіб: розпишемо крила метелика візерунками, використовуючи різноманітні елементи - геометричні фігури, рослинні (завитки, травичка і т. д.). Малюємо облямівку по контуру крил кінцем кисті, при цьому пензлик тримаємо трьома пальцями перпендикулярно до поверхні листка. Розписуємо крила, починаючи з центру.
(Пояснення супроводжується показом)
Поточний інструктаж.
Перш ніж почнемо малювати, давайте пригадаємо правила роботи з пензлем і фарбами.
1. Пензликом не розмахуємо, щоб не забруднити поруч сидить.
2. Фарби змішувати на палітрі.
3. По закінченні роботи кисті слід добре помити, витерти і поставити в склянку ворсом вгору для збереження структури ворсу.
4. Після роботи палітру, баночку і кисті добре промиваємо і витираємо сухою серветкою.
4. Фіз. Хвилинка.
«Метелик»
Спав квітка і раптом прокинувся,
(тулуб вправо, вліво.)
Більше спати не захотів,
(тулуб в перед, назад.)
Ворухнувся, потягнувся,
(руки вгору, потягнутися.)
Піднявся догори і полетів,
(руки вгору, вправо, вліво.)
Сонце лише вранці прокинеться,
Метелик кружляє, в'ється.
(покружляти)
Діти сідають на свої місця. На столах лежать паперові шаблони метеликів, акварельні фарби, пензлі, непроливайки, серветки.
Давайте розглянемо з яких частин складається метелик?
Діти: - Крила, тулуб, голова.
1. На силуеті в центрі метелики малюємо тулуб, що складається з двох овалів (великого і малого).
2. Вибираємо один з вподобаних способів розпису крил метелика і приступаємо до роботи.
Грає легка красива музика «Звуки лісу». Педагог допомагає дітям у процесі роботи навідними запитаннями, порадами, показом тим, хто цього потребує, прийомам зображення).
ІІІ.Підсумок
Давайте подивимося, які вони у вас вийшли. Дітьми вибираються найбільш акуратні і яскраві 2-3 роботи. Юні художники розповідають, яку техніку і які елементи використовували у складанні візерунка.
- Молодці! Вашими малюнками ми прикрасимо групу.
- А тепер давайте приберемо за собою робочі місця.




Немає коментарів:

Дописати коментар