неділю, 5 листопада 2017 р.

Я та мої однокласники

Я та мої однокласники
Для визначення проблем міжособистісних взаємин пропоную декілька основних тестових методик:
Анкета-тест
Учень__________________________________клас_________________
1. Як тебе сприймають однокласники?
 • Більшість сприймає мене добре.
 • Ніхто особливо не цікавиться мною.
 • Мені здається, що більшість однокласників не хоче, щоб я був з ними в одному класі.
2. Як ти оцінюєш своїх однокласників?
 • Наш клас дуже дружний.
 • Наш клас не дуже дружний, але, якби з нами щось проводили, то всі брали б участь.
 • Наш клас зовсім не дружний.
3. Чи задоволений ти тим, як твої товариші ставляться до тебе?
 • Повністю задоволений.
 • Хотів би, щоб більше дітей зі мною дружили, запрошували в гості, в кіно.
 • Мене не люблять в класі.

4. Твоя позиція щодо класу.
 • Я хочу, щоб наш клас був дружним.
 • Мені все одно.
 • Я не хочу, щоб проводили якісь заходи, бо не братиму участь.
Продовж речення:
Я б не хотів, щоб на уроці...
Я хотів би, щоб не було таких уроків, як...
Найбільше мені подобається на таких уроках, як...




Анкета-тест для вивчення взаємин у колективі
Учень__________________________________клас__________________
1. Скільки тобі років?
2. Ти любиш школу?
 • дуже люблю;
 • не люблю;
 • трішки люблю.
3. Як ти почуваєшся в школі?
 • спокійно;
 • весело;
 • нудно;
 • страшно;
 • комфортно;
 • неспокійно;
 • самотньо.
4. Які маєш проблеми у взаємовідносинах з однокласниками?
_____________________________________________________________________________
5. Яке ставлення до людини переважає у вашому класі?
 • розуміння;
 • байдужість;
 • насилля;
 • повага і довіра;
 • співпереживання;
 • переслідування і кепкування;
 • готовність допомогти.
6. Чи хотів би ти запросити до себе на день народження когось із учителів?
 • так;
 • ні.
7. Як би ти охарактеризував взаємовідносини між учнями у вашому класі?
 • дружба, співпраця, піклування одне про одного і водночас відповідальність перед колективом за свої вчинки;
 • товариські, але не дуже міцні і щирі;
 • цілковита байдужість, ніхто ніким не цікавиться;
 • уявна злагода та прихований тиск тих, хто дужчий;
 • ми всі підкоряємося одному «королю» або групі нахабних і небезпечних;
 • ми весь час сперечаємося і сваримося;
 • взаємовідносини різні, залежно від ситуації.
8. Найкращим спілкуванням з однокласниками я вважаю:
 • разом вчити уроки;
 • виїздити на природу;
 • брати участь у громадській діяльності;
 • захищати їх від ворогів;
 • триматися від них подалі;
 • проводити вільний час;
 • допомагати тим, хто потребує цього;
 • обговорювати особисті проблеми;
 • святкувати свій день народження;
 • звертатися до них по допомогу.
9. Яке твердження найбільше відповідає твоїй життєвій позиції?
 • я відчуваю потребу завжди безкорисливо допомагати іншим людям;
 • я готовий пожертвувати своїми інтересами заради інших;
 • я намагаюся поєднувати власні інтереси з потребами і інтересами інших людей;
 • я готовий допомагати людям, якщо це не суперечить моїм інтересам;
 • я намагаюся не турбувати інших через свої особисті проблеми;
 • я можу співчувати іншій людині, але витрачати час на всіляку допомогу не можу;
 • допомагаю іншим, якщо це і мені дає якусь користь;
 • мене не цікавлять інші люди.
10. Хто має втрутитися і допомогти учневі, якщо він став на неправильний шлях (не відвідує школу, порушує закони, вживає наркотики)?
 • ніхто;
 • однокласники;
 • вчителі;
 • батьки;
 • міліція;
 • церква;
 • психолог;
 • соціальний педагог;
 • я особисто
Діагностика особистісної креативності (Є. Є. Тунік)
Призначення тесту Дана методика дозволяє визначити чотири особливості творчої особистості: допитливість (Л); уява (В); складність (С) і схильність до ризику (Р). Незважаючи на її адресність юнацькому віку, вона не втрачає своєї прогностичності і в зрілому віці.
Інтерпретація тесту. Основні критеріальні прояви досліджуваних факторів:
Допитливість. Суб'єкт з вираженою допитливістю найчастіше запитує всіх і про все, йому подобається вивчати пристрій механічних речей, він постійно шукає нові шляхи (способи) мислення, любить вивчати нові речі та ідеї, шукає різні можливості вирішення завдань, вивчає книги, ігри, карти, картини і т. д., щоб пізнати якомога більше.
Уява. Суб'єкт з розвиненою уявою: придумує розповіді про місця, які він ніколи не бачив; уявляє, як інші будуть вирішувати проблему, яку він вирішує сам; мріє про різні місця і речі; любить думати про явища, з якими не стикався; бачить те, що зображено на картинах і малюнках, незвично, не так, як інші, часто відчуває здивування з приводу різних ідей і подій.
Складність. Суб'єкт, орієнтований на пізнання складних явищ, проявляє інтерес до складних речей і ідей; любить ставити перед собою складні завдання; любить вивчати щось без сторонньої допомоги; виявляє наполегливість, щоб досягти своєї мети; пропонує надто складні шляхи вирішення проблеми, ніж це здається необхідним; йому подобаються складні завдання.
Схильність до ризику. Виявляється в тому, що суб'єкт буде відстоювати свої ідеї, не звертаючи уваги на реакцію інших; ставить перед собою високі цілі і буде намагатися їх здійснити, допускає для себе можливість помилок і провалів; любить вивчати нові речі чи ідеї, й не піддається чужої думки, не дуже заклопотаний, коли однокласники, вчителі або батьки висловлюють своє несхвалення; воліє мати шанс ризикнути, щоб дізнатися, що з цього вийде.
Інструкція до тесту.Це завдання допоможе вам з'ясувати, наскільки творчою особистістю ви себе вважаєте. Серед наступних коротких пропозицій ви знайдете такі, які безумовно підходять вам краще, ніж інші. Їх слід відмітити знаком "Х" у колонці "В основному вірно". Деякі пропозиції є слушними вам лише частково, їх слід позначити знаком "Х" у колонці "Частково вірно". Інші твердження не підійдуть вам зовсім, їх потрібно відмітити знаком "Х" у колонці "Ні". Ті твердження, щодо яких ви не можете прийти до рішення, потрібно позначити знаком "Х" у колонці "Не можу вирішити".
Робіть нотатки до кожної пропозиції і не замислюйтеся довго. Тут немає правильних або неправильних відповідей. Відзначайте перше, що прийде вам у голову, читаючи пропозицію. Це завдання не обмежена в часі, але працюйте як можна швидше. Пам'ятайте, що, даючи відповіді до кожної пропозиції, ви повинні наголошувати на тому, що дійсно відчуваєте. Ставте знак "Х" у ту колонку, яка найбільше підходить вам. На кожне питання виберіть тільки одна відповідь (бланк із питаннями представлений у додатку 1).
Обробка даних тесту. При оцінці даних опитувальника використовуються чотири чинники, тісно корелюють з творчими проявами особистості. Вони включають Допитливість (Л), Уява (В), Складність (С) і Схильність до ризику (Р). Ми отримуємо чотири "сирих" показника по кожному фактору, а також загальний сумарний показник.
При обробці даних використовується або шаблон, який можна накладати на лист відповідей тесту, або зіставлення відповідей випробуваного з ключем у звичайній формі.
Ключ до тесту
Схильність до ризику (відповіді, які оцінюються в 2 бали)
позитивні відповіді: 1, 21, 25, 35, 36, 43, 44;
негативні відповіді: 5, 8, 22, 29, 32, 34;
всі відповіді на дані питання у формі "може бути" оцінюються в 1
бал; всі відповіді "не знаю" на дані питання оцінюються в -1 бал і відраховуються із загальної суми.
Допитливість (відповіді, які оцінюються в 2 бали)
позитивні відповіді: 2, 3, 11, 12, 19, 27, 33, 37, 38, 47, 49;
негативні відповіді: 28;
всі відповіді "може бути" оцінюються в +1 бал, а відповіді "не знаю" - в -1 бал.
Складність (відповіді, які оцінюються в 2 бали)
позитивні відповіді: 7, 15, 18, ​​26, 42, 50;
негативні: 4, 9, 10, 17, 24, 41, 48;
всі відповіді у формі "може бути" оцінюються в +1 бал, а відповіді "не знаю" - в -1 бал.
Уява (відповіді, які оцінюються в 2 бали)
позитивні: 13, 16, 23, 30, 31, 40, 45, 46;
негативні: 14, 20, 39;
всі відповіді "може бути" оцінюються в +1 бал, а відповіді "не знаю" - в -1 бал.
У даному випадку визначення кожного з чотирьох факторів креативності особистості здійснюється на основі позитивних і негативних відповідей, які оцінюються у 2 бали, частково збігаються з ключем (у формі "може бути"), які оцінюються в 1 бал, і відповідей "незнаю", які оцінюються у - 1 бал.
Використання цієї оціночної шкали дає право "покарати" недостатньо творчу, нерішучу особистість.
Цей опитувальник розроблений для того, щоб оцінити, якою мірою здатними на ризик (Р), допитливими (Л), що володіють уявою (В) і воліють складні ідеї (С) вважають себе випробовувані. З 50 пунктів 12 тверджень відносяться до цікавості, 12 - до уяви, 13 - до здатності йти на ризик, 13 тверджень - до чинника складності.
Якщо всі відповіді збігаються з ключем, то сумарний "сирий" бал може бути дорівнює 100, якщо не зазначені пункти "не знаю".
Якщо випробуваний дає всі відповіді у формі "може бути", то його "сира" оцінка може скласти 50 балів у разі відсутності відповідей "не знаю". Кінцева кількісна вираженість того чи іншого чинника визначається шляхом підсумовування всіх відповідей, що збігаються з ключем, і відповідей "може бути" (+1) і вирахування з цієї суми всіх відповідей "не знаю" (-1 бал).
Чим вище "сира" оцінка людини, яка зазнає позитивні відчуття по відношенню до себе, тим більше творчою особистістю, допитливою, з уявою, здатної піти на ризик і розібратися в складних проблемах, він є; всі вищеописані особистісні фактори тісно пов'язані з творчими здібностями.
Можуть бути отримані оцінки по кожному фактору тесті окремо, а також сумарна оцінка. Оцінки за факторами і сумарна оцінка краще демонструють сильні (висока "сира" оцінка) і слабкі (низька "сира" оцінка) сторони дитини. Оцінка окремого фактора і сумарний "сирий" бал можуть бути згодом переведені в стандартні бали і відзначені на індивідуальному профілі учня.




Анкета для учнів «Я і мій клас»
1.Який,на твою думку, рівень сформованості класного колективу?
а) дружний, більш дружний, ніж  недружний
   б) більш недружний , ніж дружний, недружний
2. Чи є у тебе друг у класі?
3.Чи є хтось з однокласників для тебе авторитетом?
4. Чи є ,на твій погляд, лідери у класі?
            а) у позитивних справах
            б) в аморальних справах
5. Чи проводиш ти свій вільний час з однолітками?
6. Чи люблять учні разом проводити час у школі і поза нею?
7. Чи дружать хлопці з дівчатами?
8. Чи захищають хлопці дівчат?
9. Чи переживають учні успіхи і невдачі свого класу, чи вболівають за         свій колектив?
10.Чи вміють учні самі організуватися для виконання колективних справ? Чи вміють вони розподіляти між собою роботу і раціонально її виконувати?
11.Чи вміють терпляче і уважно вислуховувати один одного?
12.Чи пішов би ти зі своїми однокласниками на виконання завдання, що пов`язане з ризиком?
            а) пішов би зі усіма, пішов би з окремими.
            б) не пішов би ні з ким.
13 Чи з усіма однокласниками у тебе добрі стосунки?
14.Чи є в класі такі, з ким у тебе напружні стосунки?
15.Чи є в класі такі, з ким у тебе конфліктні стосунки?
16.Чи були заходи, проведені класом, які тобі надовго запам`яталися?
17.Чи є у вашому класі позитивні традиції?
18.Чи є у вашому класі мікро групи? На яких засадах вони складаються?
            а) на позитивних
            б) на негативних
19.Чи сприяє мікроклімат у класі доброму настрою?
20.Як ти вважаєш, чи завжди думка учнів збігається з думкою вчителів?
21.Чи виконує актив класу провідну роль?
22.Чи допомагає тобі хтось з однокласників ( за своєю ініціативою або на твоє прохання ) в засвоєнні важкого матеріалу з того чи іншого предмета?
23.Що,на твою думку,заважає тобі добре вчитися?(підкреслити)
            Лінощі
            Немає інтересу до окремих предметів
            Низький рівень викладання окремих предметів
            Не вистачає часу на самостійну підготовку
            Намагання не виділятися серед інших
            Слабке здоров`я
            Низький рівень дисципліни на уроках
24.Чи знають у класі про те, чим живе школа, інші класні колективи?






















Карта обстеження життєвого простору дитини
Прізвище, ім’я, по батькові  дитини.
Дата народження дитини (число, місяць, рік).
Місце народження (місто, сіло, область) і його екологічна характеристика (природні умови і їх збереження, наявність руйнівних природу джерел, екологічно брудних і шкідливих виробництв, суспільний транспорт, віддаленість будинку від великого скупчення техніки і людей).
Географічний характер місця постійного мешкання.
Житлово-побутові умови (окремий будинок, квартира, наявність дитячої кімнати, двору, де дитя може бути без нагляду дорослих).
Фізичний розвиток дитяти (повністю здоровий, хронічно хворий (чим саме), часто хворіє).
Культурно-побутові умови домашнього життя: наявність спеціального учбового куточка, кімнати-майстерні для занять за інтересами; книг, спортивного інвентаря, музичних інструментів; побутової техніки, з якою дитина постійно має справу будинку; власного куточка природи, тварин, птиць, рослин, за якими він постійно залицяється.
Культурно-гігієнічні умови будинку і двору (наявність дитячого майданчика, спеціальних предметів і інвентаря, призначеного для фізичного розвитку дитини).
Відношення дорослих до позанавчальних занять дитини вдома (заохочувальне, зацікавлене, контролююче, байдуже, негативне).
Відношення сім'ї до учбових справ дитини (постійно зацікавлене, жорстко контролююче, підтримуюче, непослідовне, постійно конфліктне через оцінки).
Чи карають удома за шкільні успіхи і невдачі (практично немає, досить часто, немає, ніколи).
Звичайне проведення часу дитиною вдома (самостійне, під контролем дорослих, за участю дорослих в його справах, при його участі в справах дорослих, безконтрольне, дитина сама контролює свій час, контролює і свій час, і заняття молодших членів сім'ї).
Чи часто дитина конфліктує з членами сім'ї (батьками, старшими, молодшими).
Улюблені  заняття (праця, спілкування, читання, перегляд телепередач, заняття музикою, мистецтвом, захоплення технікою, доглядом за тваринами, рослинами, спорт, вироби і тому подібне).
Відношення дорослих до спілкування і друзів дитини (зацікавлене, байдуже, негативне).
Основні позанавчальні заняття дитини в школі після уроків (ігри з однолітками, самопідготовка до занять, фізична праця, спортивні заняття, заняття гуртках, заняття по спецпрограмі, комп'ютерні ігри і так далі).
Відвідини дитям установ додаткової освіти (відвідує бібліотеку (щонеділі, час від часу, ніколи, поблизу бібліотеки немає); ходить на заняття клубних кружків, об'єднань, секцій, ходить в клуб на пізнавально-розважальні програми, не ходить в клуб, клубу немає).
Чи бере участь в корисній праці по благоустрою свого будинку (так, зрідка, ні), двору (так, ні), школи (так, ні).
Чи працює разом з батьками на присадибній ділянці, дачі (постійно і охоче, лише на прохання дорослих, бере участь періодично (навесні, літом, восени), не бере участь, присадибної ділянки немає).

Чи заохочується самостійне зароблення грошей (так, ще малий, ні).

Немає коментарів:

Дописати коментар