четвер, 2 листопада 2017 р.

Гра «Знайомство»

Гра «Знайомство»
«Прикметники»
1. Учні утворюють коло і по черзі називають своє ім’я, додаючи слово-прикметник, іцо їх характеризує. Обов’язкова умова — прикметник має починатися з тієї самої літери, що й ім’я (наприклад: Олег — охайний, Сергій — серйозний, Марійка — марносміїина). Кожен учень починає свою промову, називаючи імена й прикметники, дібрані попередніми учнями, й тільки після цього називає своє ім’я і прикметник.
2. Учитель має також стати в це коло й назвати себе (наприклад, Ніна Іванівна — надійна). Цс позбавить дітей зайвої тривожності. Пам’ятайте, що не тільки для вас є важливим, як складатимуться взаємини з класом. Діти розуміють, що в їх шкільному житті багато залежить від того, яким буде їх учитель: добрим чи суворим, веселим чи прискіпливим.

3. Щойно коло зімкнеться, запропонуйте дітям помінятися місцями за якимись ознаками (поміняйтесь місцями ті, хто: має темні очі; полюбляє яблука; сьогодні виконав зарядку...). Після того, як діти перешикувалися, запитайте в них, хто є найсміливішим. Запропонуйте йому повторити по колу всі імена та відповідні прикметники. Так із коленим колом кількість охочих збільшуватиметься, а ви добре запам’ятаєте, як кого звуть. Спокійно реагуйте на сміх та жарти, жартуйте разом з учнями.
4. Крім пізнавальної мети, ця вправа має діагностичне навантаження. Спостерігайте за тим, як діти повторюють імена та прикметники, наскільки увалено вони слухають одне одного — це експрес-діагностика стійкості уваги, пам’яті учнів, їх уміння дотримуватися правил. Той, хто відгукнувся на вашу пропозицію першим, може бути або лідером, або «вискочкою», якого діти не сприймають. Якщо діти радісно зустріли пропозицію першого учасника та жваво підказують йому, коли він помиляється, то це, швидше за все, лідер. Придивіться до нього уважно, він може стати вашим помічником. Якщо ж діти мовчать, не підтримують сміливця або насміхаються з нього, то цю дитину, імовірно, класний колектив не сприймає. У цьому випадку ви маєте спокійно, ненав’язливо підтримати її і взяти собі на замітку: це може бути проблемна дитина, адже нам відомо, що дитячий колектив є найточнішим індикатором, який завжди реагує на негаразди одного зі своїх членів.
5. Якщо клас має досвід спільного навчання, то молена роздати учням аркуші паперу і попросити їх написати позитивні якості кожного зі своїх однокласників, а також те, що їм подобається у класі загалом і в коленому учневі окремо. Писати потрібно анонімно. Учитель стежить, щоб вихованці, виконуючи завдання, не спілкувалися між собою.
«Чарівний капелюх»
1. Для проведення цієї гри потрібні капелюх (якщо немає, можна замінити красивою «чарівною» коробкою, скринькою, кошиком) і невеличкі кольорові аркуші паперу. На коленому аркуші слід заздалегідь написати запитання, наприклад:
• Чи є у тебе вдома тварини? Як їх звуть?
• Які квіти ти полюбляєш? Чим вони тебе приваблюють?
• Які види спорту тобі подобаються? Чи займаєшся ти спортом?
• Чим тобі подобається займатися у вільний час?
• Які книги ти полюбляєш читати? Яка твоя найулюбленіша книга?
• Які фільми тобі до вподоби?
• Яка музика тобі подобається? Чи граєш ти на музичному інструменті?
• Як ви проводите дозвілля в родині?
• У яку гру тобі подобається грати?
2. Кількість аркушів має бути не меншою нілс кількість учнів у класі. Можна обійти дітей двічі-тричі.
3. Запитання мають бути простими, не викликати утруднень під час відповіді, можуть повторюватись і бути будь-якими, крім тих, що стосуються приватного життя особистості; питання не повинні бути образливими.
4. Діти разом з учителем сидячи утворюють коло так, щоб усі могли бачити одне одного. Починаючи з учителя, кожен виймає з капелюха аркуш, називає своє ім’я і відразу дає відповідь на запитання. Далі передає капелюх іншому учасникові гри.
5. Кожному учневі можна ставити додаткові питання для уточнення і пояснення відповіді.
6. Учитель узагальнює відповіді, акцентуючи увагу на іменах та особистісних якостях дітей.
Якою є мета цієї гри?
• По-перше, вона допомагає вчителеві встановити неформальний контакт з учнями.
• По-друге, педагог має можливість отримати більше інформації про своїх учнів.
Гра «Скажи на вушко…»
-         З ким ви проживаєте?
-         Як ласкаво вас називає ваша матуся?
-         Яку страву більше всього полюбляє готувати твоя матуся?
-         Чим займається твій татусь?
-         Як ти допомагаєш вдома батькам?
Дівчатка-хлопчики Хлопчики сідають на одну лаву, а дівчатка на іншу. Хлопчики називають будь-які імена дівчаток. Якщо ці імена носять дівчинки, то вони встають і розповідають трохи про себе. Потім дівчатка називають будь-які імена хлопчиків. Це відбувається до тез пір, поки імена всіх дітей не будуть названі. 
Стільці Стільці ставимо по колу щільно один до одного. Гравці стають на них. За сигналом ведучого всі гравці повинні помінятися місцями так, щоб всі імена розташувалися за алфавітом. Гравці, не торкаючись підлоги, пересуваються по стільцях. 
Гучна гра За сигналом ведучого всі гравці починають, вигукуючи свої імена, шукати своїх тезок, щоб швидше інших зібратися в команду. Виграють найгаласливіші і моторні. 
Шпаргалка-вспоміналкаКожен гравець отримує картку зі своїм ім'ям. Гравці діляться на 2 або 3 команди. У гру вступає 1-а група. Всі гравці цієї групи представляються, називаючи ім'я і прізвище, трохи розповідають про себе. Після цього всі картки з іменами гравців першого команди віддаються гравцям-суперникам. Вони, порадившись, повинні правильно роздати картки гравцям перші команди і згадати прізвище кожного. За кожну правильну відповідь команди отримує очко. Потім представляється другий команда. 
Хто є хто Кожен гравець отримує аркуш паперу й олівець. За 5 хвилин після сигналу ведучого гравці повинні познайомиться один з одним, дізнаючись ім'я, ким хоче стати. Отримані дані записують. Виграє той, хто встиг більше всіх дізнатися і записати. 
 Пів слова Учасники гри сідають в коло і перекидають один одному м'яч. При цьому кидає голосно говорить перший склад свого імені; той, хто піймав м'яч, повинен швидко вимовити другий склад. Якщо назвав правильно, то кидав називає ім'я повністю. Якщо ім'я названо неправильно, то він каже «Ні», і чекає, хто назве його ім'я правильно і т.д. 
 Естафета Перед змаганням гравці діляться на 2 команди. Кожен гравець робить крок вперед і чітко вимовляє своє ім'я та прізвище.
1 етап: гравці команди по черзі підбігають до свого листу ватману і пишуть своє прізвище, повертаючись назад, кричать своє ім'я. Так до тих пір, поки всі гравці не запишуться.
2 етап: команди повинні обмінятися листами ватману. Підбігаючи до листа ватману, потрібно проти відповідного прізвища противника написати його ім'я. Виграє та команда, яка допустила менше помилок. 
 Телефон довіри Хлопчики сідають навпроти дівчаток парами. Дівчатка пошепки повідомляють своє ім'я хлопчикові з своєї пари. Після цього хлопчик, який сидить у 1-му ряду каже сусідові ім'я своєї напарниці. Каже він тихо, щоб не почули інші хлопчики. Другий хлопчик говорить третє ім'я першого дівчинки і тієї, що сидить навпроти нього. Так до тих пір, поки не дійдуть до останнього хлопчика: він називає імена всіх дівчат по черзі. Якщо ім'я названо правильно, то дівчинка встає, якщо ні-залишається сидіти. Потім дівчатка дізнаються імена хлопчиків і т.д. виграє та команда, яка була більш точною. 
Відкриємо серце один одному Кожен гравець отримує жетон у формі сердечка, на якому він пише своє ім'я. Ведучий йде з капелюхом по колу. Гравці голосно називають свої імена і опускають сердечко у капелюх. Завдання гравців: витягнути з капелюха сердечко, прочитати ім'я і віддати його хазяїну. 
Батарея Діти стають у лінію, тримаючись за руки. Вибирається ведучий-водопровідник. Він стає спиною до гравців і говорить: «Вода пішла». Після цього діти по черзі називають свої імена. Коли дійдуть до останнього, гравці продовжують називати імена у зворотному напрямку (2-3 рази). Після цього ведучий каже «Кран перекритий», повертається обличчям до гравців і називає їхні імена. Кожна правильна відповідь-очко. Після цього вибирають нового ведучого, гра поновлюється. 
 Що означають ваші імена? Діти розбиваються на команди з однаковими іменами (Саші з Сашамі, Олени з ленами і т.д.). завдання:
Подання: «Ваше ім'я-ваш талісман».
Пісня, в якій звучить ваше ім'я (хто краще).
Екібана з квітів і рослин, що починаються з тієї ж букви, що і ваше ім'я.
Емблема вашого імені (хто оригінальніше). 
Листоноша Діти діляться на 2 команди. Перший гравці підбігають кожен до свого стільця, на яких лежать маленькі конверти (по числу учасників). На зворотному боці написано ім'я адресата з іншої команди. Прочитавши ім'я адресата, «листоноша» голосно вигукує його, а адресат піднімає руку і кричить: «Це Я!» Потім він відправляється за черговим листом. Виграє найшвидша команда. Організатори на зворотному боці карток можуть написати значення імен. Ці картки в кінці гри можна оголосити і подарувати. 
 Математика Діти сидять у колі. Вожатий дає завдання: «Почнемо вважати по колу. Той, на кого доводиться число, кратне трьом, вимовляє замість цифри своє ім'я ».
Цю гру можна використовувати для розвитку пам'яті та уваги. Пограйте, і ви переконаєтеся, що це дійсно так.
Назвіть Всі стоять в колі, тримаючи витягнуті руки перед собою. Початківець гру кидає м'яч через центр кола одному з учасників і називає при цьому своє ім'я. Після кидка він опускає руки. Після того, як м'яч обійде всіх, і всі опустять руки, гра починається по другому колу. Кожен з учасників кидає м'яч тій людині, якій він кидав в перший раз, і знову називає своє ім'я.
Третій раунд цієї гри дещо змінений. Знову ж всі стоять у колі з витягнутими руками, але тепер учасник, що кидав м'яч повинен назвати своє ім'я, що зловив м'яч робить те ж саме і т.д.
Після проведення цієї гри (на її проведення витрачається 10-15 хвилин) цілком реально запам'ятати до 20 імен.

Немає коментарів:

Дописати коментар