четвер, 2 листопада 2017 р.

Експрес-гра «Передай посмішку і добре слово другу»

Експрес-гра «Передай посмішку і добре слово другу»
  1. Розгадування ребуса «Дружба».
Так, сьогодні мова піде про дружбу як про одне з найбільших багатств  людини. Гадаю, після сьогоднішнього спілкування ви розширите свої знання правилами дружби і краще будете розбиратися в справжніх друзях, більше будете розуміти і цінити друзів.
1.       Читання вчителем і обговорення вірша А. Костецького «Велосипед».
Хто герой цього вірша?
Кому було весело і хто виявився покараним?

Славкові, що з квартири сорок,
велосипед купили вчора.
Він зразу в двір його потяг
прудкого та дзвінкого,
все хизувався ним
і нас не підпускав до нього.
Просив Юрко: «Ну дай хоч раз
пройду метрів двісті!»
А він Юркові: «Ач який!
Свого купи та їзди».
І я просив. Та він: «Моє!» –
І нам кататись не дає…
Ну й що ж, нехай! А ми зате
разом в кіно ходили,
разом у нашому дворі
співали скільки сили,
а потім грали у квача,
аж поки вечір не почавсь.
А що Славко? Він сам-один
сидів з велосипедом,
і вже кататись не хотів.
Отак йому і треба.
2.       Бесіда за змістом вірша.
-       Кому було весело?
-       Хто виявився покараним?
-       Чому так сталося?
-       Якого правила дружби не знає Славко?
-       А чи не буваєте ви жадібними?
-       Чи хочете навчитись дружити по-справжньому?
Що ж означає слово «дружба» в науковій літературі? Дружба (за тлумачним словником) – це стосунки між людьми, в основі яких знаходиться взаємна прихильність, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів, приязнь, дружність.
Потреба в дружбі, в товаришуванні, в друзях виникла дуже давно. Ще первісні люди, наші пращури, разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділились здобиччю.
1.       гра «Мікрофон» і «Незакінчене рішення»
-       Підніміть руку, у кого з вас є друг, чи подруга?
-       Я так і знала, і дуже цьому рада.
-       А що для вас означає дружити?
Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)
2.       Складання «асоціативного куща»
-       Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.

Дружба завжди вважалася великою цінністю. Давні скіфи закріплювали дружбу власною кров’ю, що служила військовим договором і великою клятвою: надрізавши пальця, кров збирали у чашку, а потім куштували її з кінчиків мечів. Після цього вже нічого не могло їх розлучити.
В епоху середньовіччя лицарі ставили чоловічу дружбу на вищий щабель, ніж кохання та сімейні стосунки.
Дружба, братерство народжуються не кров’ю, а спорідненням думок, мети, справ. Дружбу надзвичайно цінували в усіх культурах.
-       Як на вашу думку, між ким може існувати дружба? А скільки може бути друзів у однієї людини?
-       Дійсно, дружити можна парами, групами, колективами, навіть містами і державами, може дружити дівчинка з дівчинкою, хлопчик з хлопчиком. А чи може дружити хлопчик з дівчинкою? Звичайно ж.
Є така прекрасна приказка «Щоб не марно в світі жити, треба, діточки, дружити».
Інтерактивний метод «Квітка дружби»
Подивіться на цю квіточку - семицвіточку. Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюсточки вона нам розкриє (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож, рушаємо у путь.
а)     Перше правило дружби.
-      Виведемо його, і відкриється нам перша пелюсточка. Ану подивіться на свого сусіда по парті. (Витримує деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному) Що ви побачили на лиці у сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.
Дуже важливо путь важкий пройти,
Друга вірного в житті собі знайти,
Втішити засмучену людину
І до щастя відшукать стежину,
Дружби перекинути мости,
Бо із другом завжди легше йти.
Не забудьте посмішку з собою взяти,
Бо посмішка робить людину гарнішою,
Ввічливішою, красивішою, ніжною,
Ласкавою і трохи сором’язливою.
-       А коли, в яких ситуаціях людина повинна посміхатися? (Відповіді дітей.)
-       Правильно!
·         Посміхайтеся, коли вітаєтесь.
·         Посміхайтеся, коли з кимось розмовляєте.
·         Посміхайтеся знайомим і незнайомим людям.
·         Посміхайтеся, коли поганий настрій, - і тоді одразу стане легше і світліше на душі.
·         Усміхайтесь сонцю, квітам, незнайомим перехожим, і тоді усе на світі ти зробити з другом зможеш.
Отже, перша пелюсточка квітки - семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».
б)    Друге правило дружби – мудрість
З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках. А чи знаєте ви якісь з них?  (відповіді дітей)
Гра «Закінчи прислів’я», з’єднавши правильно ліву і праву сторони.

Людина без друга,                                                          велика туга.
Безвірного друга                                                              як дерево без коріння.

Маєш друга - бережи,                                   а не маєш - знайди.
Інтерактивна вправа «Два-чотири-всі разом».
1.     Інструктаж вчителя.
У кожного з вас на парті конверт з «розсипаним» прислів’ям. Складіть його, а потім «об’єднайтеся у групи за кольором» ваших «розсипанок» і поясніть значення цих прислів’їв.
2.     Робота у парах. «Збирають прислів’я»:
        Друг пізнається в біді
 
       – червоне
         З ким поведешся, того і наберешся

                                – жовте
        Сила птаха в крилах, а людини – в дружбі
 
 
        – оранжеве


3.     Об’єднання в групи за кольором.
4.     Обговорення змісту прислів’їв.
5.     Презентація прислів’їв і їх пояснення.
6.     Рефлексія. Ці народні прислів’я вчать нас мудрості, життєвих правил дружби, завжди обдумувати спілкування з другом.
Відкриття другого правила дружби на квіточці – семицвіточці: «Будь в дружбі мудрим».
Давайте перевіримо чи мудрі ви у виборі друзів:
-       послухайте ситуацію, а потім висловлюйте свої думки.
Ситуація
Оленка прийшла до Іринки.
-       Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!
-       Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.
-       Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.
-       Вибач, Олено, але не можу! Вибач!
-       Ех ти, а ще подружкою називаєшся!
Чи правильно вчинила Іринка?
Щоб ви зробили на її місці?
Обговорення вірша
Другокласниця Людмила
вранці мамі заявила:
– Все, до школи я не йду,
я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє,
адже в Рити джинси є.
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити.
Мама:
        Ви були найкращі друзі.
        Так, але сказала Рита,
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці,
їй не хочеться дивиться.
Мамо, дружбу виручай,
джинси і мені придбай –
Мама спершу подивилась
На похнюплену Людмилу.
Потім мовила:
        Діла!
Ви справжні подруги! –
й пішла.
Тепер скажіть і ви мені:
        Це справжні подруги чи ні?
в)     Третє правило дружби: «Допомагай»
Гра «добре-погано» (у парах).
Завдання. Допоможіть один одному:попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».
                                                          
розірвав
образив
посварилися
відібрав
штовхнув
ударив
зруйнував
злякав
схитрував
обманув
зрадив
насміхався
зрадів
відвідав
           
Молодці, ви показали себе, як справжні мудреці.
г)      Четверте правило дружби «Уміти вибачати і вибачатися»
Слово вчителя.
– Всім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникають конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати. Як же це правильно робити? Послухайте віршик і вирішіть самі, як.
д)    П’яте правило дружби «Добрела». Гра «Добрі слова» (в парах).
«Добре слово і кішечці приємне» – всі чули такс прислів’я. Л чи знаєте ви добрі слова?! Тоді поверніться до сусіда по-доброму, з приємною посмішкою по черзі скажіть один одному ці слова.
Раз, два, три - почали!
Відкриття п’ятої пелюсточки «Будь добрим завжди».
е)     Шосте, сьоме правила дружби «Єдність», «Радість». Гра «Давайте жити дружно!»
А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.
Діти, якими словами завжди закінчувався мультфільм про кота Леопольда та мишенят? Так! «Давайте жити дружно!» А от і сам кіт Леопольд! Передавайте цю м’яку іграшку по черзі зі словами-побажаннями, які ви б хотіли сказати своєму справжньому товаришеві. Закінчуйте свої слова словами кота Леопольда. А почну я.
Дорогі мої дітки! Мої першачки! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!
(Діти по черзі говорять від себе і зі словами «Давайте жити дружно!» передають іграшку сусідові.)
Релакційна пауза «Коло любові».
А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наш клас? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми 2-Б клас. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.
Відкриття шостої і сьомої пелюстки квітки-семицвітки «В єдності наша сила» і «Радій за себе і за товариша».

Розгляд цілої квїтки-семицвітки.
Ось і зібрали ми «Квітку Дружби». Хай же цвіте вона і розквітає у ваших душах добротою і ласкою, справжніми людяними вчинками, хай мир і дружба, любов і злагода оселяться в нашому класі. А вони «Дружба» з відкритими пелюстками, навчимося уступати один одному, поважати і допомагати один одному. І від кожного з нас залежить, як швидко в нашому класі буде добре всім, як швидко про нас скажуть:  дружній клас, там гарні діти!»

Немає коментарів:

Дописати коментар